Στην Ερμιόνη, τα Θεοφάνεια, βουτάνε για να πιάσουνε το
σταυρό τα παιδιά που έχουν σειρά να πάνε στο στρατό. Κατά το έθιμο, όλο το
βράδυ της παραμονής γυρνούν στα στενά και στις ταβέρνες της Ερμιόνης
τραγουδώντας και πίνοντας. Και το πρωί βουτάνε με το οινόπνευμα να τα βοηθά να
αντιμετωπίσουν τα παγωμένα νερά της θάλασσας. Από αυτό το έθιμο υπάρχει στην Ερμιονίδα ο χαρακτηρισμός, για κάποιον που είναι πιωμένος, πως «έπιασε το σταυρό»…
